ÜRÜN ADI
ISTANBUL IN THE PART OF JEUNE TURCS / للغة العربية ، اضغط هنا
ÜRÜN KODU
ST-07
ÜRÜN FİYATI
55 $
ÜRÜN AÇIKLAMA
Half Day Morning Tour with Entrance and Cable Car Fee Included
 

>> Dolmabahce Palace
 The palace has an area of 45.000 m2 ( 11,2 acres) and contains 285 rooms,46 hall.6 baths (hamam) and 68 toilets. The palace layout and decor reflect the increasing influence of European styles and standards on Ottoman culture and art during the Tanzimat period ( The Jeune Turcs period).
The world's largest Bohemian Crystal chandelier is in the center hall.The chandelier,a gift from Queen Victoria, has 750 lamps and weighs 4,5 tonnes.Dolmabahce has the largest collection of Bohemian and Baccarat Crystal chandeliers in the world,andone of the great tsaircases has bannisters of Baccarat crystal.

>> Pierre Loti Hill

Pierre Loti is the pen name of French author Julien Viaud who lived in Istanbul in late 19 th.Century.He soon adopted Ottoman life style and very much liked spending time at cafes on Goldern Horn.He wrote his first novel " Aziyade " in ıstanbul (1876) Turkish people liked this love story very much and the name of its hero is given to a cafe at Eyup The name "Pierre Loti" is also given to his favourite cafe.Now all district on the hill where the cafe is siutated is known as Pierre Loti.

>> Fly over by Cable Car

Enjoy the beautiful view from the cable car all the way down from the Pierre Loti Hill.

>> City Walls
 We will drive along the part of the legendry city walls while we're going back to the Sultanahmet district.Sgopping possibility is availeble on the way back to Sultanahmet square.

  
! Dolmabahçe Palace is closed on Monday and Thursday


على طريق الشاب التركي

رحلة صباحية لمدة نصف يوم مع ركوب التلفريك متضمنة تذاكر الدخول كافة

قصر الدولما باهتشة

يحتوي القصر على 285 غرفة و 46 قاعة بالإضافة إلى 6 حمامات و 68 دورة مياه. يعكس تصميم القصر و ديكوراته الداخلية التأثر المتزايد في الأسلوب الأوروبيّ و الحضارة العثمانية. في القاعة الرئيسية للقصر تتوضع أكبر ثريا كريستالية في العالم تعود للعهد البوهيمي هذه الثريا أهدتها الملكة فيكتوريا ، تحتوي الثريا على 750 مصباح وتزن ما يقارب 4.5 طن. كما يوجد في قصر الدولما باهتشة أكبر ثريا كريستالية في العالم بالإضافة إلى السلالم المميزة والدرابزون المرصع بالكريستال.

قمة البيير لوتيه

بيير لوتيه هو اسم الكاتب الفرنسي الشهير الذي عاش في اسطانبول في أواخر القرن التاسع عشر. حيث كان يقضي معظم وقته في هذه القمة المطلة على القرن الذهبي. كتب هذا الكاتب الرواية المشهورة " أزيادة " في اسطانبول عام 1876 وقد أحب الشعب التركي رواية الحب هذه و أطلق اسم بطل الرواية على مقهىً هناك بالإضافة إلى مقهاه المفضل هناك. أما الآن فيعرف المكان كله على القمة هناك بهذا الاسم

ركوب التلفريك

استمتع بالمنظر الخلاب خلال ركوب التلفريك من أعلى قمة البيير لوتيه نزولاً إلى الأسفل.

أسوار المدينة

القيادة إلى جانب الأسوار الحصينة للمدينة خلال عودتنا إلى منطقة السلطان أحمد ستكون تجربة لامثيل لها. وهناك سنتيح المجال للراغبين بالتسوق

قصر الدولما باهتشة مغلق ي<

ÜRÜN DETAY


SORULARINIZ
Konu
Adınız Soyadınız
Firma Adınız
E-Posta Adresiniz
Adresiniz
Telefonunuz
İstekleriniz
 
Güvenlik Kodu
 
 
  • Yitmen Reklam Ofset ART SPOR TURİZM Yatırımları Tic. ve San. Ltd. Şti.
  • Haseki Sultan Mh.Turgut Özal Millet Cd. İnan İşhanı No: 11 / J  ( Yusufpaşa Tramvay Durağı Yanı)
    Fatih-İstanbul / Turkey
  • T. : 0212 530 69 31 pbx
  • info@artsportour.com
internet sanatı ürün tanıtım sitesi